Earth Hour 2011: It's time to go beyond the hour

Friday, June 12, 2009

pity the little cat..







Layar Impian...

Dari kecik kecik dulu minat sgt kat bot besar yang ade layar camni...kalo duk kt duyong, ptg2 salu naik bot kat jeti..setentang gn Masjid Kristal kat Pulau Wan Man (Pulau Waman..ade org tu sebut Pulau Paman)..tp dulu2 tu masjid tu xde lagi..pulau tu penuh gn pokok2 nipah je..(Haa..sebut psl Pulau Wan Man ni..org tua2 citer..zaman dulu ramaila org g cari buah nipah n nira kat situ..ade org gi situ jmpe taman cantik sgt...ade pokok2 bunga..tp ade org gi nampak byk binatang2 berbisa..ular jengking..ntahla betul ke tdk..)

Sambung balik psl duk dlm bot kat jeti td..sambil2 layan jiwang..sambil dgr radio fm..hehe...x berani hidupkan enjin..tp pakai pengayuh...bot tu kayuh kt tgh sungai..(tp ade 1 tali ikat ke tiang kt jeti..mane berani kalo x ikat..kang hanyut silap2 smpai ke pulau kapas lak..)..Dah nk manghrib baru reti balik ke umah..kadang2 makcik temankan..siap bwk mknn mkn dlm bot..tp tu dulu..sekarang ni semua tu dah berlalu..tak mungkin berulang lagi..x mungkin akan jd mcm dulu lagi..

Sedih..kalo ingt balik zaman kecik2 bkn main rapat..zaman remaja membesar bersama..tp bile dah besar seme bawa haluan masing2..kalo tserempak pun masing2 buat x kenal je..nak berbaik?bkn xnak..salu mimpi jmpe dorang..berbaik2 gn dorg..tapi..hati ni masih terguris..jurang antara kite makin jauh..STOP....xnak pk lagi pasal ni..huhu...

Teringin nak naik kapal layar mcmni...x kesahla kapal ape..yang penting ade layar besar mcmni...:-) Biler ekk?

Nyum nyum...char kuey teow...

Bahan A:
Isi Udang fresh
Cili boh
Sos tiram
Air secukupnya

Bahan B:
Kicap cair
Stok Ikan
Sos tiram
Air secukupnya

Bahan C:
Kew Teow saiz kecil
Udang saiz besar
Bawang merah dan putih dikisar
Daun Kucai
Taugeh
Telur

Cara memasak bahan kuah.
1) Campurkan bahan A dan ditumis sehingga masak dan letak dalan bekas asing.
2) Campurkan bahan B dan ditumis sehingga masak dan letak dalam bekas asing.

Cara memasak Char Kew Tiaw
1) Tumis bawang putih dan merah masukkan udang dan bila separuh masak angkat udang
2) Masukkan kuah A dan B mengikut cita rasa banyaknya kerana kuah A untuk lemak dan pedas dan kuah B untuk masin. GUNAKAN API YANG KUAT
3) Mengelegak masukkan kew tiau, kucai, taugeh, udang goeng dan akhir sekali telur gaul 1 minit dan angkat.

Siap utk dimakan, lagi2 dgn cabai jeruk..kecurrr lidah..

TAC dah kembali mcm dulu..hehe..


Ni hasil slps kikis calar hitam gune wax, syiling 1 sen n syiling 10 sen..(wax n syiling 1 sen tu disponsor..thanks...)Alamak...kuat sgt kikis..calar halus2 lak muncul...huhukkk.....

Ni lps diwax balik...mujur dah x nmpak..tp kalo peratikan dr dekat sebenarnye msih bleh nmpk kesan calar hitam tu sket2...xpela..asal x nmpk sgt..malu laa bwk keter calar balar...


Tuesday, June 9, 2009

Langgar LAri...WJY 2020 Dikehendaki..






Kurang ajar pnye makhluk...dahla langgar keter orang...pastu main lari camtu je...bodoh piang...patutla bodo..hari hari makan menatang HARAM..patutler perangai macam HARAM...mintak2 lepasni ade la lori minyak ke, bas ke, lori balak langgar WJY 2020 yang kureng tu biar jatuh gaung...

Cian kt keter kesayanganku....

Saturday, June 6, 2009

Adik-adik...Hanif, Adli n Aifaa

Hanif posing sementara yang lain tekun mengadap laptop..

Aifaa, Suha dan Adli tgh tgk citer sailormoon.

Ni dah xde gaya lain ke nak posing? Ade ke terkangkang camtu...


Gaya manja kat kerusi..



Nganga mulut tu luas2 dik...


Adli tengah bersihkan 'kebun' nya...byk gak sayur dia tanam..bayam ungu..pegaga..bunga kantan..pokok pandan..lupe lak nak ambil gambar pokok2 dia tanam..kat tepi kebun kecik dia tu ade kolam kecik...dia bela ikan sekor dua..

Sementara adli bersihkan kebun, hanif tengok2...smbil posing...

Bersihkan kebun gune penyapu jerami??ish2 budak ni...

Hanif lak jd pengarah...mandur..

Keletihan slps sesi mengarah..hehe..Sambung menconteng buku gune crayon...