Earth Hour 2011: It's time to go beyond the hour

Friday, June 12, 2009

Layar Impian...

Dari kecik kecik dulu minat sgt kat bot besar yang ade layar camni...kalo duk kt duyong, ptg2 salu naik bot kat jeti..setentang gn Masjid Kristal kat Pulau Wan Man (Pulau Waman..ade org tu sebut Pulau Paman)..tp dulu2 tu masjid tu xde lagi..pulau tu penuh gn pokok2 nipah je..(Haa..sebut psl Pulau Wan Man ni..org tua2 citer..zaman dulu ramaila org g cari buah nipah n nira kat situ..ade org gi situ jmpe taman cantik sgt...ade pokok2 bunga..tp ade org gi nampak byk binatang2 berbisa..ular jengking..ntahla betul ke tdk..)

Sambung balik psl duk dlm bot kat jeti td..sambil2 layan jiwang..sambil dgr radio fm..hehe...x berani hidupkan enjin..tp pakai pengayuh...bot tu kayuh kt tgh sungai..(tp ade 1 tali ikat ke tiang kt jeti..mane berani kalo x ikat..kang hanyut silap2 smpai ke pulau kapas lak..)..Dah nk manghrib baru reti balik ke umah..kadang2 makcik temankan..siap bwk mknn mkn dlm bot..tp tu dulu..sekarang ni semua tu dah berlalu..tak mungkin berulang lagi..x mungkin akan jd mcm dulu lagi..

Sedih..kalo ingt balik zaman kecik2 bkn main rapat..zaman remaja membesar bersama..tp bile dah besar seme bawa haluan masing2..kalo tserempak pun masing2 buat x kenal je..nak berbaik?bkn xnak..salu mimpi jmpe dorang..berbaik2 gn dorg..tapi..hati ni masih terguris..jurang antara kite makin jauh..STOP....xnak pk lagi pasal ni..huhu...

Teringin nak naik kapal layar mcmni...x kesahla kapal ape..yang penting ade layar besar mcmni...:-) Biler ekk?

No comments:

Post a Comment